Maxima akcijos – nauda pirkėjui ar pardavėjui?

maxima akcijosSunku rasti Lietuvoje tokį prekybos tinklą, kuris savo prekių asortimentui reguliariai netaikytų nuolaidų programos. Žinoma, tai galioja tik didesniems mažmeninės prekybos tinklams, kurie susilaukia didžiausio lankytojų srauto. Puikus pavyzdys yra Maxima akcijos, kurios plačiam vartotojų ratui siūlo populiarias prekes už mažesnę kainą tam tikrą laikotarpį. Tik kas gauna daugiau naudos iš šių akcijų – pirkėjas ar pardavėjas?

Konservatyvioji visuomenės pusė teigs, kad prekybos centrai mausto žmones, o pastarieji it avių banda perka viską, ką jiems bruka pardavėjai. Viena populiariausia akcijų sėkmės idėja yra tai, jog pirkėjas susižavi akcijos pateikimu. Pripažinkime, vos įžengus į bet kurį prekybos centrą mus pasitinka įvairiaspalviai plakatai, o apie atpigintą varškę ar maistą katėms girdime iš fone skambančios reklamos. Tačiau akcijų reklamos skirtos ne vien tam, kad užburtų, bet ir tam, kad tiesiog informuotų apie pirkėjui galbūt aktualią akcinę prekę.

Prekybos centrai akcijas rengia vos dėl kelių pagrindinių priežasčių. Pirmiausia, dėl siekio gauti kuo didesnes pajamas, kurios įprastai užtikrina didesnį pelną. Pigiau kainuojančios prekės nebūtinai reiškia, kad pardavėjas uždirbs mažiau. Neveltui kartais sakoma, jog išlošiama „ant kiekio“. Antra priežastis yra noras išparduoti turimas prekes. Tikriausiai pastebėjote, jog yra kur kas daugiau akcinių maisto prekių nei bet kokių kitų. Maisto prekėms akcijos taikomos dažniau dėl riboto galiojimo termino. Juk šampūnas gali kur kas ilgiau tūnoti lentynoje už, pavyzdžiui, grietinę, ar ne?

Ne ką mažiau svarbi akcijų taikymo priežastis yra vartotojų rato kūrimas. Prekybos centrai turi sukūrę lojalumo programas. Pavyzdžiui, Maxima akcijos yra ypač populiarios lojalumo programos AČIŪ dėka. Burdami vartotojus į akcines prekes orientuotų vartotojų grupes, prekybos centrai gali teikti tik jiems skirtus pasiūlymus ir taip vilioti naujus pirkėjus.

Tačiau ką iš to gauna vartotojas? Pasvarsčius, gal ne tiek daug, bet gauna. Sutikite, juk smagu atvykus į prekybos centrą įsigyti mėgstamą prekę už mažesnę kainą. Nesvarbu, jog net jei pardavėjas prieš akciją padidino prekės kainą tik dėl didesnio efekto, vis vien dažnai džiaugiamės sutaupę tuos kelis ar keliasdešimt centų už įsigytą prekę. O kur jau kalbėti, jei visas akcines prekes sudėtume į vieną vietą… Sutaupėme kelis ar keliolika litų!

Maxima akcijos – puikus būdas taupyti. Nors jos sukurtos, kad neštų didžiulę naudą prekybos centrams, paprastas vartotojas irgi gali iš to sutaupyti. O jei optimaliai sureguliuojamas akcinių pirkinių sąrašas su tokiomis patogiomis akcinių prekių svetainėmis, kaip RaskAkcija.lt, sutaupyti galima kur kas daugiau nei apsiperkant įprastai.